Höstprogram 2021

OBS! På grund av coronapandemin erbjuder vi inte längre samåkning i bil till de olika aktiviteterna utan var och en får ta sig till respektive samlingsplats för egen räkning.

Kom ihåg: Medlem eller inte, ALLA är hjärtligt välkomna på våra aktiviteter! Ta gärna med vänner och bekanta

Lofallsberget lördag 2 oktober

Vi åker till kanten av Fasaskogen öster om Svartå och besöker Lofallsberget där vi kommer att uppleva både underbar- och hemsk skog. Det blir en kort vandring på några kilometer varav en kilometer i obanad terräng där vi också besöker en nyckelbiotop med unik granskog.
Ta gärna med fika.
Samling Svartå herrgård kl 9.30 (avslut ca 13.00)
Kontaktperson Per-Olof Johansson tel. 076-8394747

Besök vid halmhusbygge lördag 9 oktober

2019 besökte vi ekobyn Goda händer söder om Åtorp, där man hade påbörjat ett bygge av ett halmhus (halmisolerat hus). Nu när bygget kommit längre gör vi ett återbesök för att se och lära mer om ekologiskt byggande.
Samling torget i Åtorp kl 9.30 (avslut ca 12.00)
Kontaktperson: Christer Persson, tel. 079-336 39 62

Lagningscafé på Berget torsdag 21 oktober

Tyg och tråd lagningscafé
Torsdag 21 oktober kl. 17.00 - 20.00 på Berget

Alla är välkomna!

Kom och laga kläder eller annat gjort av tyg. Vi ses i Veboa på Kulturcentrum Berget i Degerfors.

Café Berget säljer fika och syateljé Zari har öppet under hela kvällen med försäljning av både sybehör och tyger.

Arrangeras av Degerfors Klimatnätverk, Miljöpartiet de Gröna i Degerfors och Naturskyddsföreningen i Degerfors.

För en hållbar omställning - en del av Framtidsveckan i Örebro län 2-24 oktober 2021. Se fler programpunkter här