Fasaskogen. Långvandring 2019-10-05

Det blev en perfekt dag för vandring denna lördag. Runt nollan på morgonen och soligt och vindstilla under hela vandringen. Vi var tolv vandrare och en som skötte serveringen. Vi startade från parkeringen vid Lövfalla naturreservat och gick en bit på vägen fram till Sågarefallet där vi vek in på leden runt Sågaresjön.

Ruiner vid Sågarefallsbäcken.

Nytt för den här vandringen var förutom vandringens längd att föreningen erbjöd möjlighet att köpa fika utefter vägen så att man slapp bära med sig matsäcken. Sören Hedberg svarade för serveringen och hade på en lämplig plats dukat upp ett välfyllt bord med kaffe, te, bröd av olika slag, pålägg och juice.

Sören Hedberg mötte upp med möjlighet att köpa fika, smörgås och juice. Foto Christer Persson.

Styrkta av fikat fortsatte vi vandringen på Orremogångan och vek sedan av mot Lövfalla.

Åke Jansson informerade om platser utefter vandringen. Foto Christer Persson.

När vi kom tillbaka till bilarna hade vi gått 11 km. Vi var alla överens om att detta med en lite längre vandring med möjlighet att köpa fika efter vägen det såg vi fram emot fler gånger.

Christer Persson