Februariskådning och REKO-Ring

Februarirapport

I Degerfors genomförs varje februari en ”tävling” där det gäller att under månaden se så många fågelarter som möjligt inom kommunens gräns.

Om du vill delta fyller du i bifogade protokoll och lämnar till Åke Jansson, Montörsgatan 18
693 34 Degerfors eller skickar den på e-post aking@telia.com. Senast 7/3.

Du som finns med på Facebook kan nu gå med i en REKO-Ring i Degerfors som nu startas. Det är ett sätt för livsmedelsproducenter och -konsumenter att mötas utan mellanhänder. Vad som erbjuds till en viss utlämning (en halvtimma en viss tid och en viss plats) läggs ut i en grupp på Facebook där gruppmedlemmarna också beställer. Läs mer genom att söka på Facebook på: REKO-Ring Degerfors Berget. I Karlskoga har det funnits ett tag och där är vi 2893 medlemmar i gruppen!

Christer Persson

PS. Det är redan 3/2 468 medlemmar i gruppen i Degerfors. Inte illa! DS.

1 thoughts on “Februariskådning och REKO-Ring