Invigning av porten till Fasaskogen

Igår var Naturskyddsföreningen en del av invigningen av porten till Fasaskogen i Rönningshyttan på östra sidan av sjön Ölen i Degerfors kommun. Åke Jansson guidade under en vandring i området och föreningen svarade för en del av förtäringen.

Porten till Fasaskogen.

Porten till Fasaskogen. På bilden Örjan Rudolfsson och Peter Barksell. Foto: Christer Persson.

Invigningstalet.

Invigningstalet. I bakgrunden är Britt-Marie Room-Östberg redo att blåsa invigningsfanfaren. Foto: Christer Persson.

Länsstyrelsens reservatsförvaltare Anna-Karin Roos berättade om arbetet i Fasaskogen. Foto: Christer Persson.

Carl-Anders Lindsten  läste ett stycke ur sin bok Sevärt i södra Kilsbergen.

Carl-Anders Lindsten läste ett stycke ur sin bok Sevärt i södra Kilsbergen. Foto: Christer Persson.

Åke Jansson tog sedan deltagarna på en guidning i området.

Åke Jansson tog sedan deltagarna på en guidning i området. Foto: Christer Persson.

Peter Barksell tillsammans med grabbarna från Fälttjänst i  Degerfors som gjort jobbet på plats i Rönningshyttan.

Peter Barksell tillsammans med grabbarna från Fälttjänst i Degerfors som gjort jobbet på plats i Rönningshyttan. Foto: Christer Persson.

Ingrid Jansson, Laila och Örjan Rudolfsson serverar de "fasaklämmor" som de tillsammans med Åke Jansson gjort till invigningen.

Ingrid Jansson, Laila och Örjan Rudolfsson serverar de ”fasaklämmor” som de tillsammans med Åke Jansson gjort till invigningen. Foto: Christer Persson.