Rapport från stormöte i Degerfors 12/2

Inom ramen för Klimatvår i Degerfors 2020 hade vi tre huvudarrangörer Degerfors Klimatnätverk, Folkuniversitetet och Naturskyddsföreningen i Degerfors bjudit in alla som var intresserade av att på något sätt bidra till att göra arrangemanget framgångsrikt till ett stormöte på Märtas konditori.

Och vilket gensvar det blev! Det blev fullt runt bordet och alla var engagerade och positiva till att på olika sätt hjälpa till att lyfta fram klimatfrågan i Degerfors under våren. Förutom arrangörerna här ovan och några olika avdelningar inom kommunen var bland annat LRF i Degerfors och Nysund, Degerfors Trädgårdsförening och biodlarna i Nysund och Degerfors representerade.

Planeringen fortsätter nu i några grupper med inriktning på biologisk mångfald och rädda bina, lokalt producerade livsmedel och hållbar konsumtion av kläder med byte och lagning. Gruppernas arbete kommer förhoppningsvis leda fram till ett välmatat och välbesökt program i Klimatvår i Degerfors 2020.

I Karlskoga Tidning och Karlskoga Kuriren fanns i lördags 15/2 ett reportage från stormötet.