Vårprogram 2018

Välkommen till kretsstämma (årsmöte).

Tisdag 20 mars kl 18:30. Naturskyddsföreningen i Degerfors inbjuder till kretsstämma (årsmöte).
Efter årsmötesförhandlingarna bjuder föreningen på fika och smörgåstårta.
Åke Jansson och Sören Hedberg kommer att ge en återblick på föreningens första 50 år.
Plats: Bruksgården i Degerfors med adress Krontorpsvägen 1. (Nära järnvägsviadukten vid järnvägsstationen.)
Det var i denna lokal som det första årsmötet hölls för 50 år sedan 1968!
Bilden ovan är från en av höjdpunkterna 2017: Vargavidderna 10 juni.

Fågelskådningens dag

Lördag 5 maj 9.00-13.00. Mötespunkt vid stigen till fågeltornet vid Östersjön.
Kom och besök våra fågelsjöar Östersjön och Västersjön och upplev vårfåglarnas ankomst.
Kom när du vill mellan 9.00 - 13.00 och bli guidad i fåglarnas värld vid fågeltornet och omgivande marker.
Vid frågor kontakta Sören Hedberg tel. 0586-73 02 76.

Naturvandring i Svartå

Onsdag 13 juni. Samling kyrkans parkering i Degerfors kl 17.30 för samåkning i egna bilar till Svartå. Samling i Svartå vid Folkets Hus kl 17:45.
Följ med på en c:a 5 km lång vandring i Svartå bland ädellövträd och blommor. Ta gärna med matsäck!
Vid frågor kontakta Per-Olof Johansson tel. 076-839 47 47.

Utflykt till Vargavidderna med invigningen av minnesplats återkommer vi med efter sommaren.

Samling kyrkans parkering 9.00 för samåkning i egna bilar.
Vi besöker naturreservatet Vargavidderna och Södra Åsmossen där det den här tiden bör finnas en del vårfåglar att njuta av. Invigningen av en minnesplats till Sven-Olov Svenssons minne har vi för att ge huvudpersoner möjlighet att vara med skjutit upp.
Föreningen bjuder på korv vid grillplatsen intill den stora mossen.
Vid frågor kontakta Åke Jansson tel. 073-373 02 07.
Bilden ovan är från förra årets utflykt då Anita Svensson markerade läget för minnesplatsen.